De Filmkrant op Instagram
Interview Peter Hoogendoorn over Drie dagen vis
Interview Lorcan Finnegan over The Surfer
Recensie Black Bag
Artikel De kostuums van The Last Showgirl
Recensie Drie dagen vis
Interview Andres Veiel over Riefenstahl
Recensie Djakarta 1946
Interview Michiel ten Horn over Fabula
Recensie The Damned
Interview Fabrice du Welz over Maldoror
Artikel Filmbeleving met een visuele beperking
Recensie September Says
Interview Laura Carreira: ‘Is dit hoe we onze levens leiden?’
Recensie The Seed of the Sacred Fig
Interview Adam Elliot over Memoir of a Snail: ‘We houden van de imperfecties’
Interview Christine Angot over Une famille: ‘De val stopt nooit’
Recensie The Room Next Door
Interview Halina Reijn: ‘Diep in onszelf zitten nog steeds die beesten’
Recensie Monsieur Aznavour: ‘Zigeuner’ wordt Frans icoon
Interview Tim Mielants: ‘Moet je iets doen aan het onrecht dat je ziet?’
Vincent Boy Kars over Future Me
Column Shady El-Hamus over Simon
Recensie Fumer fait tousser: superhelden op teambuildingsuitje
Slaapwandelen met Werner
Recensie Sparta: je zult zelf moeten oordelen
Jessica Gorter over The Dmitriev Affair: ‘Op bijna elke Rus zit een angstknop’
Holland Festival: Julian Rosefeldt over Euphoria
Boeken De Filmfabriek: een ‘ietwat overmoedige’ opa
Recensie The Dmitriev Affair: scherpe geesten worden uit de geschiedenis gewist
Recensie Plan 75: als mensen niet meer mee tellen
Alain Ughetto over No Dogs or Italians Allowed
Russische cinema onder Poetin
Het lijden van Ari Asters personages
Column Shady El-Hamus: tussen laatste snik en doodskist
Sergei Loznitsa over The Natural History of Destruction
Inna Sahakyan over Aurora’s Sunrise: ‘Ik zie Aurora als een Armeense Anne Frank’
Recensie Cairo Conspiracy: kennis is macht is gevaarlijk
Aaron Rookus en Wander Theunis over Goodbye Stranger: ‘Er is altijd een Londen dat lonkt’
Recensie Nayola: indrukwekkende animatiefilm over de Angolese burgeroorlog
Schouw/Spelers: het Brechtiaanse spel van Hadewych Minis
The Kingdom Exodus: het tweesnijdend zwaard van Von Trier
Recensie Sick of Myself: zelfpromotie ad absurdum
Recensie Burning Days: wegzakken in drijfzand
Column Shady El-Hamus: Gelukkig bleef Brando weg
Lee Jung-jae over Hunt: ‘De aandacht van je publiek verliezen is de grootste zonde’
Recensie Blind Willow, Sleeping Woman: meester in het stilzetten van de tijd
Schouw/Spelers: Yannick Jozefzoon
Recensie The Blue Caftan: liefde gesponnen uit drie draden
Scream VI en slashers in de stad
Recensie Saint Omer: het beeld van de ander
Recensie EO: omzwervingen van een eenzame ezel
Het oeuvre van Jerzy Skolimowski: constante onvoorspelbaarheid
Recensie Tar: anti-cancelcultuur-film
Jodorowsky’s venijn zit ‘m in de staart
Recensie Aftersun: wel de vraag, niet het antwoord
Hlynur Pálmason over Godland en de brute schoonheid van IJsland
Recensie Women Talking: blijven of vertrekken
Het slechte geheugen van streaming
Recensie The Fabelmans: Spielberg op zijn intiemst
Recensie The Banshees of Inisherin: broederstrijd in het klein
Masaaki Yuasa: explosies van zelfexpressie
Recensie The Last of Us: een van de eerste echt geslaagde gameverfilmingen
Recensie All the Beauty and the Bloodshed: de kunst van overleven
Recensie Flux Gourmet: Strickland serveert
Léa Mysius over Les cinq diables