No Time to Die meest succes­volle Bond-film in Neder­land

No Time To Die

Met 1,7 miljoen bezoekers en een omzet van €20,4 miljoen is No Time to Die sinds zondag de meest winstgevende Bond-film in Nederland ooit. De 25e film over agent 007 verbeterde het record van Spectre (2015), de vorige film in de onverwoestbaar populaire reeks.

No Time to Die draait sinds eind september in de bioscopen en blijft ook vier maanden later nog goed gevulde zalen trekken. De film kan dus nog stijgen op de lijst met films die de hoogste omzet aller tijden hebben gerealiseerd. Momenteel bezet de Bond-film de vierde plaats. Wat bezoekers betreft staat No Time to Die op plek 10, net achter Keetje Tippel (1975), die 1.829.000 kijkers trok.

No Time to Die had een moeizame start. De release van de film stond oorspronkelijk gepland voor eind 2019 maar eerst gooiden productieproblemen en later de coronapandemie roet in het eten. De première werd verschillende keren uitgesteld en vond uiteindelijk twee jaar na de geplande datum plaats. No Time to Die maakt volgende maand kans op drie Oscars, voor beste lied, beste geluid en beste special effects.