Filmbranche roept gezamenlijk op tot bioscoopbezoek

De bioscopen en filmtheaters zijn weer open en steeds meer mensen overwegen serieus een staycation. Twee zaken die prima gecombineerd kunnen worden. Om het filmbezoek te stimuleren lanceert de Nederlandse filmbranche een gezamenlijke campagne: Ga naar de film.

Vanaf 3 augustus is er op tv en internet een reclamespotje te zien met acteurs Jan Kooijman, Robert de Hoog, Nasrdin Dchar en Thekla Reuten. Michiel ten Horn (Aanmodderfakker) tekende voor de regie. Ook is er een website met een compleet overzicht van films die nu te zien zijn in verschillende bioscopen en filmtheaters in het hele land. Kaartjes zijn direct te bestellen.

De campagne is een initiatief van alle filmdistributeurs die zijn aangesloten bij brancheorgansatie FDN, alle bioscopen en theaters die lid zijn van de NVBF, de Nationale Bioscoopbon, Holland Filmnieuws, het Nederlands Filmfonds, NVPI, Film.nl, het NICAM, CFAB/Sekam, het Nederlands Film Festival, Cineville en Jean Mineur Mediavision. Om het kijkgedrag over de afgelopen, bioscooploze periode in beeld te krijgen heeft het gezelschap ook een enquête opgesteld.