Bloed­stol­lende popcorn­wedstrijd

Hester Oerlemans: Popcorn (2013)

Ook zo benieuwd wie er morgen wint? Nee, we hebben het natuurlijk niet over Nederland-Zweden op het WK vrouwenvoetbal, maar over de winnaar van de finale van de popcornsmaakwedstrijd in Vue Cinema. Wint de Frikandelbroodjesmaak, Grootmoeders Appeltaart of toch de Roze Koek Popcornsmaak? Nee, dit is geen grap.

Sommige persberichten weiger je te geloven. Is er echt een bioscoopketen die een wedstrijd organiseert over de smaak van popcorn? Ja, die keten bestaat. Hij heet Vue, heeft 21 vestigingen en wordt geleid door volwassen mensen.

Omdat bioscopen allang niet meer alleen met films geld verdienen, bedachten Vue-marketeers in samenwerking met Jimmy’s Popcorn een actie. In maart riepen ze filmbezoekers op om ‘een unieke popcornsmaak’ te bedenken. Een win-win situatie: fijne aandacht voor Jimmy’s popcorn én voor Vue. Als we het persbericht mogen geloven – en laten we dat voor het gemak doen – waren achtduizend (!) bezoekers maf genoeg om hun lievelingspopcornsmaak door te geven. Daaruit werden tien smaken geselecteerd, waaruit de popcornexperts van Vue en Jimmy’s Popcorn drie finalisten selecteerden, waarop filmbezoekers – het wordt steeds spannender – konden stemmen.

Morgen is de bloedstollende onthulling van de prijswinnaar van de popcornsmaakwedstrijd – woordspelig Pop de Smaak geheten. We kunnen niet wachten. Gaat de bedenker van de Frikandel-, Grootmoeders Appeltaart- of de Roze Koeksmaak er met de prijs van € 1.000 vandoor? U kunt nog stemmen tot vanavond 23.59 uur.

Vanaf volgende week in Pathé: de wedstrijd geinigste-koffiebeker.