Marjolijn Bronk­huyzen nieuwe zake­lijk direc­teur NFF

Marjolijn Bronkhuyzen (foto: NFF/Annaleen Louwes)

Het Nederlands Film Festival heeft een nieuwe zakelijk directeur. Marjolijn Bronkhuyzen volgt op 1 februari Pepijn Kuyper op om met Silvia van der Heiden vorm te geven aan de aanstaande 43ste editie.

Bronkhuyzen heeft een stevig CV, gevuld met functies in de cultuur- en mediasector. Zij was onder meer lid van het managementteam bij het Stedelijk Museum Amsterdam, hoofd marketing & communicatie, sponsoring en fondsenwerving bij de VPRO en van 2011 tot en met 2020 sectormanager marketing & communicatie, sales en events bij Eye Filmmuseum. Daarna werkte zij als zelfstandig interim-manager en adviseur. In die hoedanigheid trad zij de afgelopen maanden al op als interim hoofd development van het NFF.

Als zakelijk directeur van het NFF wordt Bronkhuyzen verantwoordelijk voor het financieel beleid, de sponsor- en fondsenwerving en de bedrijfsvoering van de organisatie. In het persbericht dat het festival deed uitgaan, stelt zijzelf: “Bij het NFF ligt een prachtige kans om de kracht van de Nederlandse film te benadrukken en nieuwe partners, fondsen en ondernemers aan ons te verbinden.”