Links – 31 mei 2015
Een staarwedstrijd tussen The Good, the Bad, the Weird en zijn voorlopers, de male gaze in Transformers en Mad Max, de dromen van Apichatpong Weerasethakul, de cinema van stoelen, in de studio bij filmcomponist Junkie XL en het trauma van een scenarist die zijn film zag mislukken.
Staarwedstrijd
"No words, just stares." De Zuid-Koreaanse Western The Good, the Bad, the Weird (2008) ontmoet zijn voorlopers in een video-essay.
— [in] Transition
Geen ding
Rosie Huntington-Whiteley, een Victoria’s Secret-model, heeft als actrice twee films op haar naam: Transformers: Dark of the Moon en Mad Max: Fury Road. Hoe ze in die films geïntroduceerd wordt, zegt alles over de respectievelijke regisseurs.
— Movie Mezzanine
Dromen
"I think in my dream and many other people’s dreams, it’s so normal. So normal and narrative. But there’s something not right, and changes the story very quickly-I try to imitate that mood." Apichatpong Weerasethakul over dromen, herinneringen en voorgevoelens.
— MUBI Notebook
Stoelen
De rol van stoelen in films, ooit over nagedacht? Dat er toch veel over te zeggen valt, bewijst het nieuwe video-essay van Tony Zhou.
— Vimeo
Meekijken
Onder de hoede van Hans Zimmer is Tom Holkenborg, beter bekend als Junkie XL, uitgegroeid tot een veelgevraagd componist in Hollywood. In een serie tutorials biedt hij een inkijk in zijn werkwijze.
— YouTube
Tweet
In short #GraceofMonaco was my filmmaking Vietnam. I survived it, but I’ll never be the same. #GOMFacts
— Arash Amel, scenarist van Grace of Monaco, gaf live commentaar bij de tv-première van die film.
Erik Schumacher