Films uit Limboland
Wars van de kijkcijferdoctrine is ook het onafhankelijke platform voor kunst- en cultuurmakers Limboland, dat eveneens een online filmprogramma lanceerde.
The Milkbar is de naam van het tweewekelijkse programma, een knipoog naar de bar uit Stanley Kubricks a clockwork orange. Initiatiefneemster Wendela Scheltema: "Toen we over de look en feel van het programma nadachten, wilden we iets gestileerds, dat zou afwijken van het gebruikelijke ‘Cineland’, etc." Elke zondag om 13.00 wordt er op limboland.tv nieuwe content gepresenteerd, want Limboland biedt ook nog kunstfilmpjes, een kinderprogramma en reportages. Een volwaardig ‘kanaal’ dus, of in de woorden van Scheltema: "Een Gesamtkunstwerk". Want: "Een groeiende groep mensen voelt zich niet thuis bij het huidige media-aanbod. De meeste media focussen noodgedwongen op kijkcijfers en mijden het experiment. Dat maakt het voor makers ook steeds lastiger om vernieuwende en interessante content via de traditionele wegen te presenteren." Wie donateur wordt van Limboland (voor €9,95 per jaar) steunt het initiatief, in de hoop dat er in de toekomst genoeg sympathiserende leden zijn om zelfvoorzienend te worden. Bovendien krijgt men als dank, desgewenst een ‘asosjaal’ toegestuurd.