La mort de Louis XIV
Nocturama (Previously Unreleased)
Certain Women (Previously Unreleased)
L'amant double
Dunkirk
Charlie's Angels De modeshow

CHARLIE'S ANGELS (2000)

Verenigde Staten, 2000 | Joseph McGinty Nichol
'Cool' was het woord waaraan zowel John Singleton als Drew Barrymore dachten toen ze besloten aan de haal te gaan met respectievelijk een nieuwe Shaft en een nieuwe Charlie's Angels. De paradox van de revival.

Een aantal jaren na de uitbreng van Shaft (1971) en Charlie's Angels (1976) volgde een periode waarin ze flink werden verguisd en belachelijk gemaakt. In de eerste plaats natuurlijk omdat de film en tv-serie zo nadrukkelijk met mode verbonden waren — in de loop van de jaren tachtig werd niets zo'n gruwelijke modemisdaad als een fikse afro, een flink stel neukteugels en een leren jasje over een turtlenek, om nog maar te zwijgen over het uitwaarts geföhnde Farrah Fawcett-haar en die Timotei-tegenlichtfotografie van het promotiemateriaal van de Angels. Bovendien zat er een ietwat groezelig bijsmaakje aan beide popfenomenen. De pulp-tv-serie Charlie's Angels werd veroordeeld vanwege zijn onverholen seksisme. De naam T&A-show werd er zo'n beetje voor uitgevonden: Tits and Ass.
Shaft, overigens ook niet van seksisme gespeend, werd om andere redenen verdacht. Het was immers onvervalste blaxploitation die hier werd bedreven. Ook al waren regisseur Gordon Parks en zijn cameraman zwart, het hele idee kwam uit de koker van het roomblanke MGM, de studio die een graantje mee wilde pikken van het succes dat andere 'zwarte' films al hadden. Dus werd er ook met opzet een reclamebureau ingehuurd dat zich specialiseerde in marketing gericht op zwarten, en werd er — en dit mag je best cynisch noemen — in de Shaft-campagne doelbewust de suggestie gewekt dat het hier zwarte rebellie tegen het systeem betrof. Bovendien was er kritiek op het (door blanken neergepende) scenario van Shaft, waarin de hoofdpersoon was verhuisd naar het overwegend blanke Greenwich Village, en alleen naar Harlem terugkeerde om daar een beroep te doen op zijn connecties. Alsof de boodschap alsnog was dat je als zwarte beter af bent wanneer je je aan de witte maatschappij aanpaste. Net als Charlie's Angels kon Shaft gewoonweg niet, tot ver in de jaren tachtig.
En precies dat is een noodzakelijke voorwaarde voor een revival. Een revival behoort namelijk, net als whisky en de Deux Chevaux, tot de categorie 'acquired tastes', smaken die je je moet aanleren. Is het vanzelf lekker, dan kun je je er niet mee onderscheiden. Dus zoeken subculturen (die dan later weer ver-mainstreamen) naar popfenomenen die ze elkaar kunnen aanleren leuk te vinden, opdat ze meer weten dan anderen en zo het groepsgevoel versterken. De originelen van Shaft en Charlie's Angels zijn daar bij uitstek voor geschikt, juist omdat ze een beetje vies zijn.
Ziedaar het 'cool/fout/weer cool'-revivalmechanisme dat bij Barrymore en Singleton in gang is gezet. En zo werd — dankzij de nostalgie van een generatie die nu de touwtjes in handen heeft — Barrymore als producente en hoofdrolspeelster de drijvende kracht achter Charlie's Angels 2000, en Singleton als regisseur, coproducent en medescenarist de man achter Shaft, tagline: 'Still the man'.
Daarbij moet worden opgemerkt dat Barrymore en Singleton beiden erg laat zijn met hun herwaardering. Revivals plegen immers in de regel hun hoogtepunt te beleven ongeveer vijftien à twintig jaar na het te revivalen tijdperk. De seventies-revival (Boogie nights!) hebben we in elk geval al lang gehad. Met There's something about Mary, The wedding singer en Grosse pointe blank is zelfs een behoudende smaakmaker als Hollywood al midden in de jaren tachtig beland. Een trend die ook in andere popculturele gebieden (schoudervullingen, de snerpende synthesizers van Madonna's 'Music') opgang maakt.
Dat betekent dat met een al te opzichtige terugkeer naar het tijdvak van Shaft en Charlie's Angels geen punten meer te scoren zijn: dat eenduidige gedoe met nylon-kleding en discomuziek is niet grappig of verrassend meer. Dus gooien beide films het over een andere boeg. Het zijn ge-update versies van de oude film en serie, en spelen zich nadrukkelijk in het jaar 2000 af. Wat alsnog de ruimte laat voor retro-elementen, want we leven tenslotte in een revivaltijdperk.
Opmerkelijk daarbij is hoe bij beiden het concreet recyclen van de voorbeelden ondergeschikt is gemaakt aan het terugbrengen van het imago, het herinnerde gevoel dat beide voorbeelden oproepen: Shaft als nadrukkelijk zwarte held die zijn middelvinger opsteekt tegen het establishment, de Angels van Charlie als girlpower avant la lettre.

Megalomaan
Charlie's Angels 2000 gaat daarin het verst. De concrete scenario's van het voorbeeld werden geheel overboord gegooid. Dat is een geheel andere werkwijze dan bij updates als The Saint en Mission: impossible, waarbij de hoofdpersonen in de nieuwe versie acties ondernemen die — hoewel opgepompt met wat special effects — de personages in de oude versies ook zouden hebben kunnen. Charlie's Angels 2000 moet echter niets hebben van het relatief kleinschalige, alledaagse geboefte waar Farrah Fawcett, Jaclyn Smith en Kate Jackson in 1976 tegen ten strijde trokken. Hier is een plot bedacht rond een heuse megalomaan, inclusief satellietcommunicate en andere high-tech-snufjes, gecompleteerd met het welbekende werelddominatieplan.
Waar men dus heeft nagelaten een letterlijk vervolg of een remake te maken, daar zijn de scenaristen wel weer opvallend trouw aan het concept. Aaron Spelling, de producent van de serie, legde destijds al uit dat de show niet meer was dan een doorzichtig excuus om drie knappe dames in steeds weer nieuwe sexy outfits voor het voetlicht te brengen. Dit om een mannelijk publiek aan zich te binden met de welgevormde lichamen van de dames (Fawcetts vermaarde badpakkenfoto is een van de best verkochte pin-up-posters ooit) en een vrouwelijk publiek te behagen met hippe nieuwe tips voor hun garderobe. De plots werden daaraan volledig ondergeschikt gemaakt, waardoor de Angels buitensporig vaak undercover gingen bij buikdanspartijtjes of modeshows.
Dat is in Charlie's Angels van hetzelfde laken een pak. Telkens worden de Angels er weer in een nieuwe situatie op uitgestuurd. Nu eens hijsen ze zich in Japanse kleren om zich te mengen tussen de gasten op het themafeest van de vermeend misdadige grootindustrieel, dan weer wordt er een wit catsuit aangetrokken om bijna onzichtbaar te worden in een zwaarbeveiligde witte ruimte. Het louter plezier in mode straalt er vanaf, van de retro-grote rookglazen zonnebrillen tot de fantastische skai-lederen broekpakken met Amerikaanse-vlagmotief die de Angels bij de autoraces dragen, en die zo uit de prêt-à-portercollectie van Viktor & Rolf lijken te zijn weggeplukt. Ook de seks wordt niet vergeten — bijvoorbeeld wanneer Barrymore de rits van haar broekpak opentrekt om haar 'cleavage' aan een chauffeur op te dringen die ze probeert af te leiden.
Meer dan een keurige spanningsboog van A naar B te bouwen, springt Charlie's Angels zo van situatie naar situatie. Bij het bedenken en ensceneren daarvan wordt al evenveel aanstekelijk plezier tentoongespreid. Alles wat maar cool is wordt in de strijd gegooid, van de James Bond-achtige openingsscène via Matrix-gelijke, midden in de lucht stoppende kung fu-gevechten tot een achteloze Moonwalk van Barrymore als ze net een troepje gespuis in elkaar heeft getimmerd. Ook de eclectische muziekkeuze (disco, new wave, het extatische grungenummer 'Song 2' van Blur) getuigt van het 'als we maar lol hebben'-gevoel.
Het maakt de structuur van de film behoorlijk fragmentarisch. Daardoor is Charlie's Angels abusievelijk aan te zien voor een mislukte actiefilm, want van een voortjagende spanning is nauwelijks sprake, en het overkoepelende verhaal is, hoewel kinderlijk eenvoudig, al na tien minuten nauwelijks meer te volgen. Maar die verwijten tellen niet, want Charlie's Angels ís helemaal geen actiefilm. De opbouw toont meer verwantschap met een parodierende komedie. Met dat verschil dat in Charlie's Angels niet zozeer op de grappen inzet, als wel op leuke, coole, mooie situaties. En in dat genre van geldsmijterig loltrappen (dat met het ultra-campy Batman & Robin en The Avengers geen enkele toekomst leek te hebben) voldoet Charlie's Angels uitstekend. Omdat de film gewoonweg een onafzienbare reeks van leuke en fraai uitgevoerde invallen is.

Grimmige jungle
Ook Shaft lijkt aanvankelijk niet meer dan een excuus om een aantal situaties te creëren die moeten laten zien hoe ouderwets cool hoofdpersoon John Shaft is. Hij heeft lak aan het systeem, door zomaar ontslag te nemen bij de politie en daarmee zijn blanke superieur op stang te jagen. Hij loopt eenzaam over het midden van een drukke autoweg. Slaat al wisecracks uit nog voor hij een boef gevangen heeft. Draagt een lange jas van Armani, en heeft een baardje dat met zijn merkwaardig puntige krommingen iets van een streetwise tribal tattoo heeft. Dit alles op muziek die door David Arnold werd geremixed uit de originele soundtrack van Isaac Hayes, met iets dikkere beats.
Coolheid alom, die zelfs bepalend was voor de keuze van de hoofdrolspeler — Samuel L. Jacksons imago van 'ik kan zo gek doen als ik wil en er toch goed blijven uitzien' uit Pulp fiction was voor Singleton de reden om niet naar iemand anders te zoeken. Jackson op zijn beurt beweerde in een interview dat Singleton enthousiast voor elke opname van een scène uitriep hoe cool het allemaal zou worden.
Maar Singleton wilde meer dan van de film slechts een feestje van de juiste attitude te maken. Conform zijn status als chroniqueur van het leven van Afro-Amerikanen liet hij de kans niet voorbij gaan ook de ernstiger kanten van de originele Shaft te importeren. Net als in het voorbeeld wordt in de nieuwe Shaft een beeld geschetst van New York als grimmige jungle, waar je als anonieme zwarte zomaar voor junk kan worden uitgemaakt, en waarin de misdaad welig tiert binnen een raciaal explosieve situatie. Rode draad is een racistisch gemotiveerde moord gepleegd door een blank rijkeluiszoontje (Christian Bale opnieuw als een soort American psycho), en die gebruikt Singleton voor een reeks observaties rond de oorsprong van (rassen)geweld. Zo verklaart de Dominicaanse drugsbaas in een fraai geschreven scène hoe hij gevangen is binnen zijn eigen door raciale grenzen beperkte koninkrijk. En waar een racistische taal uitslaande agent verderop juist een van de betrouwbaarste kompanen van Shaft blijkt, brengt Singleton een even mooie als serieus bedoelde nuance aan op politiek correct gedrag: schelden is soms maar schelden.
Die ernst dwong Singleton zijn film op te bouwen als een conventionele grotestadsthriller. De coolheids-scènes zijn dan ook wel degelijk op kundige manier in de lange lijn van het scenario verwerkt. Ook de link met het origineel wordt degelijk waterdicht gemaakt, door Shaft op te voeren als het neefje van de held uit de jaren zeventig — Shaft-acteur Richard Roundtree krijgt zelfs een belangrijke bijrol in hoedanigheid van oom.
De zorgvuldige constructie kan echter niet voorkomen dat Singleton zeker naar het einde toe, als hij het niet kan laten met een uiterst wrange uitsmijter op de proppen te komen, moeite heeft de juiste toon vast te houden. In zijn hommage aan de zwarte 'urban cool' van de seventies kan hij af en toe niet om milde spot heen ("I can dig it", is het wat melige jaren zeventig-lingo dat meermalen terugkeert). Dat detoneert met zijn poging een maatschappelijk statement te maken met een even grote impact als de Shaft van weleer. Shaft hinkt kortom op twee gedachten: te zeer een vrolijke ode om serieus te kunnen nemen, en te ernstig van toon om de keus voor een cult-origineel te rechtvaardigen. Een mooie paradox: hoe trouwer je bent aan het origineel, hoe meer je het oorspronkelijke gevoel molt.

Chris Buur



top
CHARLIE'S ANGELS (2000)

December 2000 #217

Productie
Drew Barrymore
Aaron Spelling
Joseph M. Caracciolo
Regie
Joseph McGinty Nichol (alias McG)
Scenario
Ivan Goff & Ben Roberts (serie)
Ryan Rowe
Ed Solomon
John August
Camera
Russell Carpenter
Montage
Peter Teschner
Wayne Wahrman
Muziek
Edward Shearmur
Art direction
J. Michael Riva
Kostuums
Joseph G. Aulisi
Randy Gardell
Met
Drew Barrymore
Lucy Liu
Cameron Diaz
Bill Murray
Sam Rockwell
John Forsythe
LL Cool J

Kleur, 98 minuten

Distributie
Culumbia TriStar
Te zien
vanaf 7 december

Titelindex


ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ1&


C

C'EST ARRIVÉ PRÈS DE CHEZ VOUS
C'EST DÉJÀ L'ÉTÉ
C'EST PAS MOI, JE LE JURE!
C'EST QUOI LA VIE?
C.R.A.Z.Y.
ÇA COMMENCE AUJOURD'HUI
CABIN FEVER
The Cabin in the Woods
CABLE GUY
CACHÉ
CACHORRO
CADILLAC GIRLS
Caesar Must Die
Cafard
Café de Flore
CAFE DE LOS MAESTROS
CAFÉ FLESH
Café Society
IL CAIMANO
Câini
CAIRO TIME
A CAIXA
CALENDAR
CALENDAR GIRLS
CALIFORNIA DREAMIN' (ENDLESS)
CALIMUCHO
Call Girl
CALLE 54
EL CALLEJON DE LOS MILAGROS
CALLING E.T.
CALVAIRE
Calvary (Previously Unreleased)
Camille Claudel 1915
The Campaign
CAN'T U HEAR ME SINGIN'
CANADIEN BACON
CANDY
CANDY
EL CANT DELS OCELLS
LA CANTANTE DE TANGO
The Canyons
CAOS CALMO
CAÓTICA ANA
CAPITÃES DE ABRIL
Il capitale umano
CAPITALISM, A LOVE STORY
CAPOTE
Capsule (Imagine)
CAPTAIN ABU RAED
Captain America: Civil War
Captain America: The First Avenger 3D
Captain America: The Winter Soldier 3D
CAPTAIN CORELLI'S MANDOLIN
Captain Fantastic
Captain Phillips
Capture the Flag (Race naar de maan)
CAPTURING THE FRIEDMANS
CARAMEL
CARAVAGGIO
CAREER GIRLS
CARGO
CARGO 200
CARLA'S LIST
CARLA'S SONG
CARLITO'S WAY
CARMEN MEETS BORAT
CARMEN VAN HET NOORDEN
Carnage
Carnival
CARNIVÀLE
Carnotstraat 17
CARO DIARIO
Carol
Carrie
CARRIERS
CARRINGTON
CARS
Cars 2 (NL)
Cars 3
Cartas da guerra (Ivo Ferreira over)
CASA DE LAVA
CASA DE LOS BABYS
CASABLANCA
CASANEGRA
CASANOVA
CASE 39
CASHBACK
CASINO
CASINO ROYALE
CASPER
Casper & Emma
Casper & Emma de bergen in
Casper en Emma op safari
CASSANDRA'S DREAM
Casse-tête chinois
CASSHERN
CAST AWAY
casting a glance
CASTINGX
THE CASTLE
THE CAT IN THE HAT
THE CAT RETURNS
Catch 44
CATCH A FIRE
CATCH ME IF YOU CAN
CATERINA VA IN CITTÀ
CATFISH
CATS & DOGS: DE WRAAK VAN KITTY GALORE
CATWOMAN
CAVALE
Cave of Forgotten Dreams
The cave of the yellow dog (Byambasuren Davaa over)
CECIL B. DEMENTED
CELEBRITY
DE CELESTIJNSE BELOFTE
CELIA
THE CELL
CELL 211
CELLULAR
THE CELLULOID CLOSET
CELOS
THE CEMENT GARDEN
Cemetery of Splendour
LES CENT ET UNE NUITS
CENTER STAGE
CENTRAL DO BRASIL
Central Intelligence
CENTURION
LA CÉRÉMONIE
Certain Women (Previously Unreleased)
CÉSAR ET ROSALIE
Cézanne et moi
CHACUN CHERCHE SON CHAT
CHACUN SON CINÉMA
CHAIN REACTION
CHALET GIRL
CHALK
CHAMANKA
THE CHAMBER
LA CHAMBRE DES OFFICIERS
LA CHAMBRE VERTE
La Chana
CHANDNI CHOWK TO CHINA
The Change-up
CHANGELING
CHANGING LANES
CHAOS
CHAOS
Chapiteau Show
CHAPLIN
Chappie
CHARACHAR
CHARADE
CHARLES CHAPLIN DVD-BOX
CHARLIE AND THE CHOCOLATE FACTORY
CHARLIE ST. CLOUD
CHARLIE WILSON'S WAR
CHARLIE'S ANGELS (2000)
CHARLIE'S ANGELS: FULL THROTTLE
Charlie's Country
CHARLOTTE GRAY
CHARLOTTE'S WEB
THE CHASE
THE CHASER
CHASERS
CHASING AMY
CHASING LIBERTY
Chasing Mavericks
CHASING SLEEP
LA CHASSE AUX PAPILLONS
THE CHATÊAU
CHE PART 1 EN 2
CHE?
CHEAP LUDES
CHEAPER BY THE DOZEN
CHEAPER BY THE DOZEN 2
Cheerful Weather for the Wedding
Chef
LE CHÊNE
Cherchez Hortense
CHÉRI
The Chernobyl Diaries
CHERRY BLOSSOMS — HANAMI
CHERRY FALLS
Les chevaliers blancs
Les chevaux de Dieu
CHEVOLUTION
Chez nous
Chez nous (Lucas Belvaux over)
Chi-Raq
LE CHIAVI DI CASA
CHICAGO
CHICKEN LITTLE
CHICKEN RUN
CHICKIES, BABIES AND WANNABEES
CHIKAMATSU MONOGATARI
Child 44
Child of God
Child's Pose
CHILDREN OF HEAVEN
THE CHILDREN OF HUANG SHI
CHILDREN OF MEN
CHILDREN OF NATURE
CHILL FACTOR
Het Chimpansee Complex
Chimpanzee
CHINA BLUE
CHINA STRIKE FORCE
China's Van Goghs
CHINATOWN
Chinatown (gerestaureerd)
CHINESE BOX
A CHINESE GHOST STORY: THE TSUI HARK ANIMATION
Chips
CHLOE
CHOCOLAT
CHOCOLATE
The Choice
CHOPPER
LES CHORISTES
Chorus
A CHRISTMAS CAROL
Chronic
Chronicle
CHRONICLE OF A DISAPPEARANCE
THE CHRONICLES OF NARNIA — THE LION, THE WITCH AND THE WARDROBE
THE CHRONICLES OF NARNIA: THE VOYAGE OF THE DAWN TREADER
CHRONICLES OF RIDDICK
CHUNGKING EXPRESS
CHUNHYANG
CHUTNEY POPCORN
EL CID, DE LEGENDE
CIDADE BAIXA
CIDADE DE DEUS (CITY OF GOD)
CIDADE DOS HOMENS
THE CIDER HOUSE RULES
Le Ciel Flamand
EL CIELO GIRA
EL CIELO, LA TIERRA Y LA LLUVIA
LA CIÉNAGA
Cigán/The Garden
Cinderella
CINDERELLA MAN
A CINDERELLA STORY
CINÉMA INVISIBLE
CINEMA, ASPIRINES AND VULTURES
La cinquième saison
THE CIRCLE
The Circle
CIRCLE OF FRIENDS
Circumstance
CIRCUS
CIRKELIENTJE
Cirkus Columbia
CIRQUE DU FREAK: THE VAMPIRE'S ASSISTANT
CITIZEN KANE
CITIZEN RUTH
Citizenfour
CITY BY THE SEA
CITY HALL
CITY OF ANGELS
CITY OF EMBER
CITY OF GHOSTS
CITY OF INDUSTRY
CITY OF JOY
THE CITY OF LOST CHILDREN
City of Violence
El ciudadano ilustre
A civil action
THE CLAIM
CLAIRE DOLAN
El Clan
Clash
CLASH OF THE TITANS 3D
CLAUDE CHABROL COLLECTIE
CLAUS, OP HANDEN GEDRAGEN
CLEAN
CLEAN, SHAVEN
CLEAR AND PRESENT DANGER
THE CLEARING
CLERKS II: PASSION OF THE CLERKS
CLICK
THE CLIENT
CLIFFHANGER
Cloaca
CLOCKERS
CLOCKSTOPPERS
Cloclo
CLOSE TO HOME
CLOSER
CLOSING THE RING
Cloud Atlas
Clouds of Sils Maria
CLOVERFIELD
El Club (Pablo Larraín over)
Club Sándwich
De club van Sinterklaas & de pietenschool
De club van Sinterklaas & de verdwenen schoentjes
De club van Sinterklaas & geblaf op de pakjesboot
De club van Sinterklaas & het geheim van de speelgoeddokter
De Club van Sinterklaas & het pratende paard
CLUB ZEUS
CLUELESS
COACH CARTER
COBB
COCKFIGHTER
COCO AVANT CHANEL
COCO CHANEL & IGOR STRAVINSKY
CODE 46
Code Blue
CODE INCONNU
Code M
COFFEE AND CIGARETTES
Cold Breezes
COLD COMFORT FARM
COLD FEVER
The Cold Light of Day
THE COLD LIGHT OF DAY
COLD SOULS
COLLATERAL
Collateral Beauty
COLLATERAL DAMAGE
LE COLLIER PERDU DE LA COLOMBE
Colombiana
COLOR OF NIGHT
COLPO DI LUNA
COMANDANTE
COMBAT SHOCK
Les combattants
A COMÉDIA DE DEUS
COMEDIAN HARMONISTS
Coming Home
Comme un chef
Comme un homme
COMME UNE IMAGE
LA COMMUNE
COMO AGUA PARA CHOCOLATE
THE COMPANY
COMPANY MAN
The Company Men
Company Orheim
The Company You Keep
COMPASSIONATE SEX
Complete Unknown
The Complex
Compostella
Computer Chess
LA COMUNIDAD
CON AIR
Conan The Barbarian 3D
LE CONCERT
THE CONCIERGE
Concussion
CONDUCTING MAHLER
CONFESSION, FROM THE COMMANDER'S DIARY
Le confessioni
CONFESSIONS OF A DANGEROUS MIND
CONFESSIONS OF A SHOPAHOLIC
CONFESSIONS OF A TEENAGE DRAMA QUEEN
CONFIDENCE
CONFIDENCES TROP INTIMES
CONFITUUR
Il conformista (Thuiskijken)
CONGO
CONGORAMA
The Congress
The Conjuring
CONNY & CARLA
La conquête
LE CONSEGUENZE DELL'AMORE
CONSENTING ADULTS
CONSPIRACY THEORIE
The Conspirator
CONSPIRATORS OF PLEASURE
THE CONSTANT GARDENER
CONSTANTINE
CONTACT
Contagion
CONTAINER
CONTE D'AUTOMNE
CONTE D'ÉTÉ
CONTE D'HIVER
UN CONTE DE NOËL
THE CONTENDER
Contraband
CONTRACORRIENTE
CONTRE TOI
CONTROL
LES CONVOYEURS ATTENDENT
COOKIE'S FORTUNE
COOL
COOL & CRAZY
Cool Girls
Cool Girls
COOL RUNNINGS
THE COOLER
COP LAND
COPACABANA
COPIE CONFORME
COPS VS. THUGS (KENKEI TAI SOSHIKI BORYOKU)
COPYCAT
COPYING BEETHOVEN
CORAJE
CORALINE EN DE GEHEIME DEUR
CORDERO DE DIOS (LAMB OF GOD)
THE CORE
Corman's World: Exploits of a Hollywood Rebel
Corn Island
Cornelis
CORPSE BRIDE
THE CORRIDOR
CORRINA, CORRINA
THE CORRUPTOR
Corta
CORTO MALTESE: LA COUR SECRÈTE DES ARCANES
COSAVOGLIODIPIÙ
Cosmopolis
COSTA BRAVA
COSTA!
A COUCH IN NEW YORK
The Counselor
THE COUNT OF MONTE CRISTO
Countdown to Zero
COUNTERPARTS (GEGENÜBER)
THE COUNTRY TEACHER
LE COUPERET
UN COUPLE EPATANT
COUPLES RETREAT
COURAGE UNDER FIRE
COURTING COURTNEY
COUSIN BETTE
THE COVE
COWBOY BEBOP: THE MOVIE
THE COWBOY WAY
Les cowboys
Cowboys & Aliens
COWBOYS IN KOSOVO
CQ
Crab Trap
CRADLE 2 THE GRAVE
THE CRAFT
CRANK
CRASH
CRASH
THE CRAZIES
Crazy (Workshop Filmkritiek)
CRAZY HEART
CRAZY IN ALABAMA
Crazy, Stupid, Love
CRAZY/BEAUTIFUL
CREATION
Creative Control
Creed
CREEP
CREMASTER MARATHON
CREPUSCULE
CRIME D'AMOUR
EL CRIMEN DEL PADRE AMARO
CRIMEN FERPECTO
CRIMES OF THE FUTURE
Criminal
Criminal Activities
CRIMSON GOLD
Crimson Peak
CRIMSON RIVERS 2
CRIMSON TIDE
LA CRISE
CRITICAL DECISION
CROCODILE DUNDEE IN LOS ANGELES
Les croix de bois
CRÓNICA DE UNA FUGA
CRONICAS
CRONOS
The Croods
CROOKLYN
CROSS FATE
THE CROSSING
THE CROSSING GUARD
CROSSING OVER
CROSSING THE BRIDGE: THE SOUND OF ISTANBUL
CROSSROADS
CROUCHING TIGER, HIDDEN DRAGON
THE CROW
THE CROW: CITY OF ANGELS
THE CRUCIBLE
The Crucifixion
CRUEL INTENTIONS
Crulic: The Path to Beyond
CRUMB
CRUSH
THE CRUSH
CRUSH PROOF
LA CRUZ
CRYING FREEMAN
THE CRYING GAME
CUBA FELIZ
Cuban Fury
THE CUP
CURDLED
THE CURE
CURE & PULSE
Cure for Pain
A Cure for Wellness
CURFEW
THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON
CURSE OF THE GOLDEN FLOWER
THE CURSE OF THE JADE SCORPION
CURSED
EL CUSTODIO
CUTTHROAT ISLAND
THE CUTTING EDGE
CYCLO
CYPHER
CYRUS
The Conjuring 2