The Florida Project
Phantom Thread
The Shape of Water
The End of Fear (Barbara Visser over)
Doof kind
Mark Cousins (foto Fabrizio Maltese) Midden in de actie

The Story of Film: An Odyssey

Groot-Brittannië, 2011 | Mark Cousins
The Story of Film vertelt de filmgeschiedenis als een multidimensionaal monster van dwarsverbanden en kruisbestuivingen, zonder de neus op te halen voor blockbusters als Avatar of Inception.

Het is het jaar van de filmgeschiedenis. Deze zomer maakte het Engelse filmblad Sight & Sound de resultaten van zijn tienjaarlijkse poll onder filmcritici en regisseurs bekend. Dankzij de interactieve database op z'n site gaat het er al lang niet meer om dat Citizen Kane door Vertigo van z'n troon is verstoten. Nog dagelijks verschijnen er berichtjes op Twitter en Facebook van filmvorsers die hebben ontdekt op welke films maar door één iemand is gestemd (bijvoorbeeld Outrage van Ida Lupino, die zo als een van de weinige vrouwen in de lijst terechtkwam, of Eruption volcanique a la Martinique van Géorges Méliès, die filmregisseur Raya Martin meer kon bekoren dan die beroemde maanreis). Of dat de Maleisische regisseur Ho Yuang de enige is die een film van de onlangs overleden Tony Scott in zijn lijstje zette (True Romance). Dat maakt je dan weer benieuwd naar regisseur Ho, en zo nodigt die poll meer dan tot canonvorming vooral tot ontdekken uit.
Maar 2012 is vooral het jaar van de filmgeschiedenis doordat het geweldige epos The Story of Film, een vijftien uur durende reis door de filmgeschiedenis van filmmaker en journalist Mark Cousins, na omzwervingen langs diverse filmfestivals nu eindelijk Nederland bereikt. De film zal zowel integraal als in delen van een uur worden vertoond. Om te beginnen in EYE in Amsterdam en dan in de filmtheaters door het land.

Passie en innovatie
Ontdekken is ook een sleutelwoord in The Story of Film. De film spreekt je aan op je vermogen om betoverd te raken en je te verwonderen. Cousins is een meester in het enthousiasmeren (al zijn er naar verluidt ook mensen die afhaken door zijn sappige Ierse accent). Doordat hij de filmgeschiedenis doorkruist aan de hand van begrippen als passie en innovatie, kun je in een enkel decennium van Duitsland via Japan naar Senegal reizen en ontdekken wat Werner Herzog en de Senegalese regisseur Djibril Diop Mambéty met elkaar gemeen hebben, zonder dat ze elkaar ooit hebben ontmoet.
Dat is een andere aanpak, dan de gewoonlijke, door Hollywood gedomineerde, chronologische manier waarop de filmgeschiedenis meestal wordt verteld. En Cousins illustreert zijn betoog met beelden van filmmakers die, hoewel ze misschien niet letterlijk door elkaar zijn beïnvloed, door de wonderen van serendipiteit en geestverwantschap wel samen geschiedenis hebben geschreven. Dat begint al met de min of meer gelijktijdige ontdekking van het medium; door de gebroeders Lumière in Frankrijk en door Thomas Edison aan de andere kant van de Atlantische Oceaan. Of nog beter: door in de proloog de filmgeschiedenis niet te laten beginnen in het zolderkamertje van een van die uitvinders, maar middenin de actie, met de openingsbeelden van Saving Private Ryan, die je meteen onderdompelen in wat cinema allemaal kan: verwarren, opzwepen, standpunten innemen die je met je eigen ogen nooit kunt zien.

Outsiders
The Story of Film gaat niet zover als Histoire(s) du cinéma (op 48 in de Sight & Sound-lijst), waarin Jean-Luc Godard nog fenomenologischer te werk gaat, en van de filmgeschiedenis ook zijn persoonlijke geschiedenis maakt. Maar net als Godard vertelt hij de filmgeschiedenis aan de hand van beelden, van bekende beelden, maar vaker aan de hand van onbekende, toevallige beelden. Er zijn helden en meesters, en ontdekkingen. En er is relatief veel aandacht voor de rol van outsiders in de filmgeschiedenis; Cousins rekent af met het idee van dat cinefiele jongensclubje, maar ook met het Americentrisme. Hij reisde, hij filmde, hij interviewde over de hele wereld. Hij sprak over ideeën, en niet over geld (zonder uit het oog te verliezen dat geld deze hele krankzinnige machinerie in beweging houdt). Niemand wordt vergeten, en Cousins haalt ook de neus niet op voor recente fenomenen als Avatar of Inception. En hij is niet bang om van de geschiedenis van de film ook een toekomstdroom te maken. Dit is een geschiedenis die niet nostalgisch is, maar witte bladzijden heeft overgelaten uit respect voor dit levende, bewegende, vreemde monster.

Dana Linssen


Mark Cousins eerder over The Story of Film
'De landkaart overnieuw tekenen'

"Ik wilde de filmgeschiedenis niet vertellen als een commercieel of een economisch verhaal. Geen geschiedenis van kassuccessen en filmsterren. Toen heb ik gekeken waar ik als filmmaker en filmliefhebber zelf het meeste in geïnteresseerd ben, en dat zijn licht, passie en innovatie; de liefde voor het medium en het vermogen om zichzelf te blijven te ontwikkelen, met verrassende resultaten. En de filmgeschiedenis is behoorlijk op Hollywood gericht. Maar het is net zo goed een geschiedenis van outsiders, vrouwen, joden, zwarten die nu allemaal uit de boekjes zijn weggepoetst. Het is tijd om de landkaart zoals we die van de filmgeschiedenis kennen overnieuw te tekenen. Hij is feitelijk onjuist, vrouwonvriendelijk en racistisch.
"Het is tegenwoordig bijna een politiek standpunt als je je niet overgeeft aan de mainstream cinema. Ik ben niet tegen de mainstream cinema, ik hou van veel van die films. Ik hou van de manier waarop films als Inception en Avatar innovatief zijn in Hollywood. Maar we moeten ons er niet op blindstaren want dat is kortzichtig. De grote innovaties kwamen vaak van mensen uit de marge. Mensen met een visie. Dat moeten we prijzen en ontsluiten voor het grote publiek. Hollywood zorgt wel voor zichzelf."

DL


De reis is ten einde... en dan: waar te beginnen?

Vijftien uur duurt de reis die je met Mark Cousins kunt maken door The Story of Film. En zoals bij elke odyssee is de thuiskomst slechts een begin: voor een nieuwe reis door de filmgeschiedenis. EYE vertoont een selectie van de filmklassiekers die de BBC eerder dit jaar in samenspraak met Cousins uitzond. De Filmkrantredactie koos er vijf uit.

The Goddess | Wu Yongyang | China, 1934
De hoer als heldin



Je zou denken dat Wu Yongyang voor zijn verbluffende debuut The Goddess uit 1934 goed naar Dreyers The Passion of Joan of Arc uit 1928 heeft gekeken. In die tijd zag je zelden films die zo veel rust in het frame brachten en die zo geduldig in close up naar de personages keken. Dreyer deed het en Wu zes jaar later ook.
Maar de Chinees streeft de beroemde Deen op andere punten ver voorbij. Zoals met onverwachte inventieve shots, waaronder halverwege een die de personages van boven bekijkt als ze op straat staan. Of later een close up van onderen op de lippen van de tragische hoofdfiguur, de naamloze prostituee waar de titel naar verwijst.
Alleen al vanwege z'n sobere vorm en afgemeten acteren is de The Goddess een bijzondere film. Maar wat de film pas echt vernieuwend maakte, subversief zelfs, is z'n verhaal. Wu ging tegen alle heersende mores in door een sociaal-realistisch verhaal te maken over een prostituee die haar zoon probeert op te voeden maar die door bijna iedereen wordt verstoten en misbruikt. Een hoer als heldin. Dit was misschien wel de eerste film die een taboe als prostitutie op zo'n humane en realistische manier naar het grote scherm bracht. De filmkunst was er volgens Wu duidelijk niet alleen voor vermaak.

Ronald Rovers

Pather panchali | Satyajit Ray | India, 1955
Van engagement naar nostalgie



"Wat er zo nieuw was, was dat we voor het eerst een écht Indiaas dorp op het doek zagen, met echte in plaats van geïdealiseerde kinderen, en huishoudelijke details: koken, kleren drogen", zo omschrijft Mark Cousins in deel zes van The Story of Film de nieuwe invalshoek die Satyajit Ray's debuutfilm Pather panchali in 1955 bood aan een internationaal publiek.
Ook in eigen land was de invloed van Pather panchali, een even grootse als bescheiden kroniek van het leven van een stokarme Brahmaanse plattelandsfamilie, groot. De voor een appel en een ei geproduceerde film zette de toon voor de Indiase 'parallelle cinema', een sociaal geëngageerd tegenwicht tegen de pracht en praal van Bollywood. Geïnspireerd door het Italiaanse neorealisme van Fietsendieven en het humanistische realisme van Franse filmauteurs als Jean Renoir, maar ook door de al sinds de jaren dertig bestaande Indiase traditie van realistische films, bracht een groep voornamelijk Bengaalse kunstenaars in navolging van Ray een geheel eigen vorm van lyrisch realisme, vol van kritiek tegen het kastesysteem en de armoede in hun land.
Dat zal voor de hedendaagse kijker overigens behoorlijk anders aanvoelen dan destijds. Om te beginnen omdat ons idee van 'realisme' nogal veranderd is. 'Realisme' is nu: uit de hand gedraaid, beweeglijke beelden, fletse kleuren. Daar steken Ray's met oog voor detail gekadreerde, lyrisch uitgelichte zwart-wit-beelden tamelijk nostalgisch bij af — zwart-wit is tegenwoordig 'de kleur van vroeger', zoals Thomas Leeflang in zijn recente boek Cinema Nostalgia stelt.
Die indruk wordt nog eens versterkt door sociale veranderingen. Pather panchali is een onvervalst modernistische film: de komst van de stoomtrein, het vertrek uit het kleine dorp naar de grote stad; ze worden gepresenteerd als lichtpuntjes in deze simpele, tragische levens. Maar nu loopt het platteland leeg — sinds 2009 woont ruim de helft van de wereldbevolking in een stad, en dat aantal groeit gestaag verder — en wordt met weemoed teruggekeken op de simpele dorpslevens die de mens toen juist zo graag wilde ontvluchten. Maar overeind blijven de betoverende stijl en Ray's grenzeloze humanisme; zij maken Pather panchali tijdloos, wat er ook om de film heen verandert.

Joost Broeren

Daisies/Madeliefjes | Vera Chytilová | Tsjecho-Slowakije, 1966
Gebroeders Lumière op speed



Is het dan toch waar? Gedijt filmkunst onder repressie? Of was de Tsjechische Nouvelle Vague juist het gevolg van het laten vieren van de communistische teugels? Hoe het ook zij, feit is dat in het begin van de jaren zestig de Tsjechische cinema explodeerde in een spetterend vuurwerk van vrolijk absurdisme en anarchisme. Achter de façade ging het om sociale en politieke kritiek. De uitbarsting van talent bleef niet onopgemerkt. Binnen twee jaar wonnen twee Tsjechische films de Oscar voor beste buitenlandse film: in 1965 The Shop on Main Street (Ján Kádar en Elmar Klos) en in 1967 Closely Watched Trains (Jiri Menzel). Daarnaast kreeg Milos Forman, die na zijn emigratie naar Amerika One Flew Over the Cuckoo's Nest zou regisseren, Oscarnominaties voor Loves of a Blonde (1966) en The Fireman's Ball (1968).
De Tsjechische Nouvelle Vague werd aangevoerd door mannen, maar een vrouw maakte de opzienbarendste film. Daisies van Vera Chytilová laat zich met niets vergelijken. Mark Cousins noemt Chytilová in deel acht van The Story of Film de meest innovatieve regisseur van de Tsjechische generatie van de jaren zestig. Daisies omschrijft hij als "de gebroeders Lumière op speed." De antirealistische film, die door de vele kleurfilters, het hink-stap-sprong karakter en het gebruik van allerlei soorten beeldmateriaal oogt als een experimentele film, voert twee tienervriendinnen op, die uit hun observatie dat de wereld slecht is, de conclusie trekken dat zij zich dan ook maar slecht moeten gedragen. Ze leven zich uit in gedrag dat de patriarchale orde volledig ondermijnt. Zo laten ze zich in dure restaurants fêteren door geile oude mannetjes, die hun hoop op seks in rook zien opgaan als ze na het eten worden gedumpt. Ook gaat een van hen verleidelijk uit de kleren voor de ogen van een op haar verliefde pianist, maar verdwijnt ze als hij haar wil aanraken. Als de pianist later wanhopig aan de telefoon hangt, knippen de dames met een schaar worstjes in stukken. Kan het duidelijker?
Het komt tot een climax als de twee meiden in een barokke lege zaal, waar alles klaar staat voor een chique diner, een enorme ravage aanrichten. Al snel vliegen de exquise gerechten in het rond. Aan het einde komen de wildebrassen tot inkeer en willen ze niet meer 'slecht' zijn. "Als we goed zijn en hard werken zijn we gelukkig." Knieval voor de communistische autoriteiten of hogere ironie? Nooit was anarchisme vrolijker dan in Daisies.

Jos van der Burg

My Childhood, My Ain Folk en My Way Home | Bill Douglas | Groot-Brittannië, 1972-1978
Droefheid en verzoening


My Way Home

Twee handen om een warme mok. Dit simpele beeld is een van de zeldzame momenten van tederheid in de My Childhood-trilogie van Bill Douglas. De zelden in Nederland vertoonde trilogie, die wordt gezien als een mijlpaal in de Britse cinema, bestaat uit grimmige herinneringen aan het Schotland van Douglas' jeugd. Somber zijn de drie korte films alleszins: dankzij de uitgebeende zwart-wit shots ontstijgt de trilogie elke platte misère. De benauwdheid die de jonge Jamie voelt als hij zwijgend zijn dagen slijt met zijn vreugdeloze grootmoeder, zien we terug in de kale mise-en-scène en kadrering, die de personages vaak opsluiten in het beeld. Ook de jump cuts laten Jamie en zijn grootmoeder vooral in afzondering van hun omgeving zien. Licht surrealistische momenten zoals die wel eens in verknipte herinneringen kunnen opdoemen, maken van de trilogie een vroeg voorbeeld van poëtisch realisme. Dit is cinema teruggebracht tot de essentie. De weinige dialoog en de statische shots leiden tot gecondenseerde, gefixeerde momenten die doen denken aan Béla Tarr en het vroege regiewerk van Tarrs cameraman Fred Kelemen, die troosteloosheid ook in intense tableaus kunnen vangen. En er loopt een directe lijn naar Lynne Ramsay, landgenoot van Bill Douglas, die in haar Morvern Callar ook elk droef beeld als een geïsoleerde wereld van het doek liet spatten.Terugkerende beeld in Douglas' trilogie is de rug van de grootmoeder in haar leunstoel, gezien vanuit de ooghoogte van Jamie, die totaal genegeerd wordt. Dan steekt ze haar arm naar hem uit. In deel twaalf The Story of Film noemt Mark Cousins deze korte toenadering een van de grote verzoeningsmomenten uit de filmgeschiedenis. Juist omdat de rest van de film volledig ontdaan is van emoties. Iemands hand om een warme mok leggen wordt zo een grote daad van compassie.

Mariska Graveland

Hyènes | Djibril Diop Mambéty | Senegal, 1992
Van hoer tot bordeelhoudster



Onverwacht actueel is Hyènes, de tweede speelfilm die de Senegalese filmmaker Djibril Diop Mambéty in 1992 maakte, gebaseerd op het toneelstuk Het bezoek van de oude dame (1956) van de Zwitserse schrijver Friedrich Dürrenmatt. De sociale allegorie over een oude dame die steenrijk geworden terugkeert naar het dorp van haar jeugd en daar wordt opgewacht door een bende hebberige dorpsgenoten die allemaal van haar fortuin willen profiteren, portretteert een samenleving die bereid is voor welvaart z'n idealen en loyaliteiten op te offeren. Of in de woorden van de oude dame zelf: "Het leven heeft mij tot hoer gemaakt, en nu maak ik van de wereld een bordeel.'' Kapitalisme in een notendop.
Dat Mambéty nu juist dit toneelstuk voor zijn tweede film uitkoos, is niet zo verwonderlijk. Eind jaren tachtig, begin jaren negentig veranderden veel Afrikaanse samenlevingen in rap tempo doordat ze in ruil voor steun van het IMF gedwongen werden hun economieën naar westers model te 'liberaliseren'. Vaak met een enorme schuldenlast tot gevolg. Et voilà, dat is Hyènes in het kort.
Mark Cousins prijst de film in deel tien van The Story of Film om z'n modernisme en legt uit dat de film geïnspireerd werd door het manifest Towards a Third Cinema dat de Argentijnse cineasten Fernando Solanas en Octavio Getino in 1969 publiceerden. Daarin bekritiseerden ze het feit dat de (Hollywood) film een 'commodity', een verhandelbaar product geworden was of te zeer gericht op de auteuristische expressie van een enkel individu (Europa). In plaats daarvan stelden ze een 'derde cinema' voor, een filmkunst die het publiek politiek opvoedt en tot actie aanzet. Het verklaart de af en toe didactische en recitatieve toon van de film, al zat die ook in het Brechtiaans geïnspireerde toneelstuk van Dürrenmatt. Maar de visionaire mix van magisch-realisme en mythisch drama, die mix van documentaire beelden en Griekse tragedie, die hyena's die steeds meer door het beeld sluipen en dat kleine geketende aapje dat overal getuige van is, dat alles maakt Hyènes ook een verbazingwekkende kennismaking met een veel te onbekende cinema.

DL


Klassiekerprogramma The Story of Film

September
vr 14, 16.30 Pather panchali
wo 19, 19.00 Pather panchali
za 22, 17.30 Pantserkruiser Potemkin
ma 24, 17 Pantserkruiser Potemkin
za 29, 21.45 Ordet
zo 30, 11 The Goddess (met live-begeleiding)

Oktober
di 2, 19.00 Ordet (klassiekerlezing)
ma 8, 21.00 Daisies
di 9, 21.30 Daisies
vr 12, 16.30 Ordet
za 13, 16.00 Daisies
zo 14, 15.00 Bill Douglas Trilogy
ma 15, 21.00 Bill Douglas Trilogy
di 16, 21.30 Hyènes
do 18, 17.00 Hyènes
za 20, 13.30 The Death of Mr. Lazarescu
ma 22, 21.00 The Death of Mr. Lazarescu

Voor meer informatie en eventuele wijzigingen eyefilm.nl


Op ooghoogte
Kracht-veld

Duizenden films keek Mark Cousins voor The Story of Film. Uit zijn immense archief kiest hij voor de Filmkrant maandelijks een aantal beelden met onverwachte dwarsverbanden.

Kijk maar eens naar dit eerste beeld uit Victor Erice's El sol del membrillo (Spanje, 1992). Onze ogen gaan van boven naar beneden langs de witte lijn, en langs de contouren van de kweepeer. Ze bewegen zich gemakkelijk door het beeld. Kijk nu eens naar dit tweede plaatje, uit The Guilt of Janet Ames (VS, 1947). Geeft die kadrering je geen ongemakkelijk gevoel? Mij in ieder geval wel. Haar ogen zitten net onder, en links van het midden. Er is teveel ruimte om haar hoofd.
Vergelijk de positie van haar ogen nu eens met die van hem, in dit prachtige shot uit Ivan de verschrikkelijke (Sovjet-Unie, 1944). Dat ziet er toch veel beter uit? Ze zitten in het bovenste gedeelte, en het frame snijdt het hoofd af. Ziet Eisensteins kadrering er in mijn ogen beter uit omdat ze getraind zijn door westerse ideeën over de 'regel van derden', waarin het aandachtspunt van een shot op het bovenste kruispunt ligt van de lijnen die een beeld in negen gelijke vlakken verdelen? Deels wel. Maar ik denk dat er nog iets anders aan de hand is. Een afbeelding van een kweepeer heeft geen ogen, dus dan gaat het alleen maar om dat wij kijken. Zodra je ogen introduceert, drukt het beeld uit wat zij zien, in die ellips van ruimte voor en om hen heen.
Ogen in een beeld dwingen ons om naar hun visuele domein te kijken. Het beeld uit The Guilt of Janet lijkt aarzelend, of zelfs ongeïnteresseerd in wat zij ziet. Het is zwak kijken. In het geval van Ivan de verschrikkelijke zakt de camera naar beneden om de ogen van Ivan bovenin het beeld te plaatsen, om ons te laten zien wat er onder hen is, binnen hun bereik.
In dit laatste beeld uit het einde van Irma Vep (Frankrijk, 1996) van Olivier Assayas heeft hij op het beeld van het bedekte hoofd van actrice Maggie Cheung getekend, alsof haar blik een krachtveld is. Dat is het ook natuurlijk, en de compositie van beelden in film wordt door dat krachtveld gevormd.

Mark Cousins

El sol del membrillo


The Guilt of Janet


Ivan de verschrikkelijke


Irma Vep




Lezersaanbieding
Filmkrantlezers gaan met korting naar The Story of Film

De vijftien uur durende documentaire The Story of Film: An Odyssey is een veelgeprezen, ambitieuze, maar zeer toegankelijke reis door de geschiedenis van de film. Regisseur Mark Cousins reisde door zes continenten, elf decennia en duizenden films en sprak met uiteenlopende regisseurs als Stanley Donen, de Coen Brothers, de Indiase filmster Amitabh Bachchan en de Iraanse filmmaker Abbas Kiarostami.
Van 13 tot en met 15 september gaat The Story of Film in EYE in Amsterdam in vijf blokken in premiere in aanwezigheid van regisseur Mark Cousins, die onder leiding van Filmkrantredacteuren in gesprek zal gaan met het publiek.
Filmkrantlezers krijgen in die periode op vertoon van de Filmkrant 2,50 korting per blok (niet in combinatie met andere kortingen).
Vanaf 13 september is The Story of Film in 11 steden in Nederland te zien, en zal daarna nog in meer filmtheaters vertoond worden. Houd hiervoor de website van het filmtheater bij u in de buurt in de gaten*. 

Vanaf maandag 24 september wordt de film in EYE in vijftien delen vertoond, gevolgd door een nabespreking door Filmkrant-hoofdredacteur Dana Linssen. Hiervoor zijn passe-partouts verkrijgbaar, waarin tevens het begeleidende boek van Mark Cousins is inbegrepen. In de maanden september en oktober organiseert EYE eveneens een klassiekerprogramma met films uit The Story of Film.

Voor meer informatie en reserveringen eyefilm.nl

* Amsterdam, EYE, eyefilm.nl | Den Haag, Filmhuis, filmhuisdenhaag.nl | Utrecht, 't Hoogt, hoogt.nl
Nijmegen, Lux, lux-nijmegen.nl | Leeuwarden, Filmhuis, filminfriesland.nl | Eindhoven, Plaza Futura, plazafutura.nl
Maastricht, Lumiere, lumiere.nl | Den Bosch, Verkadefabriek, verkadefabriek.nl | Breda, Chasse, chasse.nl
Apeldoorn, Gigant, gigant.nl | Hilversum, Filmtheater, filmtheaterhilversum.nlGroningen, Forum Images, forumimages.nl



top
The Story of Film: An Odyssey

September 2012 #346

Regie
Mark Cousins

900 minuten

Regisseurindex


ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ


C

Sergio Cabal­lero La distancia
Dominique Cabrera LE LAIT DE LA TENDRESSE HUMAINE
Andy Cadiff CHASING LIBERTY
Adrián Caetano BOLIVIA
Adrián Caetano CRÓNICA DE UNA FUGA
David Caffrey DIVORCING JACK
Mike Cahill KING OF CALIFORNIA
Thomas Cailley Les combattants
Marie Caillou, Pierre di Sciullo, Lorenzo Mattotti, Richard McGuire, Blutch, Charles Burns PEUR(S) DU NOIR
Rick Caine, Debbie Melnyk MANUFACTURING DISSENT: UNCOVERING MICHAEL MOORE
Philippe Calderon PLUK DE KLEINE BEVER
Mimmo Calopresti LA PAROLA AMORE ESISTE
Mimmo Calopresti PREFERISCO IL RUMORE DEL MARE
Mimmo Calopresti LA SECONDA VOLTA
Daniel Calparsoro SALTO AL VACIO
James Cameron AVATAR
James Cameron Terminator 2: Judgement Day 3D
James Cameron THE TERMINATOR: SPECIAL EDITION
James Cameron TITANIC
James Cameron Titanic 3D
James Cameron TRUE LIES
John Cameron Mitchell RABBIT HOLE
Cody Cameron, Kris Pearn Het regent gehaktballen 2
Donald Cammell, Nicolas Roeg PERFORMANCE
Juan José Campanella THE BOY WHO CRIED BITCH
Juan José Campanella EL SECRETO DE SUS OJOS
Martin Campbell BEYOND BORDERS
Martin Campbell CASINO ROYALE
Martin Campbell THE EDGE OF DARKNESS
Martin Campbell The Foreigner
Martin Campbell GOLDENEYE
Martin Campbell Green Lantern 3D
Martin Campbell LEGEND OF ZORRO
Esther May Campbell Light Years
Martin Campbell THE MASK OF ZORRO
Martin Campbell VERTICAL LIMIT
Catherine van Campen Zaatari Djinn
Giacomo Campeotto DE VERLOREN SCHAT VAN DE TEMPELRIDDERS II
Robin Campillo 120 BPM
Robin Campillo Eastern Boys (Robin Campillo over)
Jane Campion BRIGHT STAR
Jane Campion HOLY SMOKE
Jane Campion IN THE CUT
Anna Campion LOADED
Jane Campion THE PIANO
Jane Campion THE PORTRAIT OF A LADY
Jane Campion Top of the Lake China Girl
Jane Campion, Garth Davis Top of the Lake
Antonio Campos AFTERSCHOOL
Antonio Campos Simon Killer
Guil­laume Canet Blood Ties
Guillaume Canet NE LE DIS À PERSONNE (TELL NO ONE)
Guillaume Canet LES PETITS MOUCHOIRS
Guillaume Canet Rock 'n Roll
Guillaume Canet TELL NO ONE
Robert Cannan, Corinna McFarlane THREE MILES NORTH OF MOLKOM
Danny Cannon GOAL KICK OFF
Danny Cannon I STILL KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER
Danny Cannon JUDGE DREDD
Laurent Cantet L' EMPLOI DU TEMPS
Laurent Cantet ENTRE LES MURS
Laurent Cantet Foxfire
Laurent Cantet RESSOURCES HUMAINES
Laurent Cantet Retour à Ithaque
Laurent Cantet VERS LE SUD
Laurent Cantet, Gaspar Noé, Elia Suleiman, Benicio del Toro, Julio Medem, Juan Carlos Tabío, Pablo Trapero 7 Days in Havana
Jonathan Caouette TARNATION
Giuseppe Capotondi LA DOPPIA ORA
Frank Capra FRANK CAPRA COLLECTION
Frank Capra IT'S A WONDERFUL LIFE
Léos Carax Holy Motors
Léos Carax POLA X
Peter Care THE DANGEROUS LIVES OF ALTAR BOYS
Christian Carion MERRY CHRISTMAS/JOYEUX NOËL
Christian Carion UNE HIRONDELLE A FAIT LE PRINTEMPS
Alessandro Carloni, Jennifer Yuh Nelson Kung Fu Panda 3 (NL)
Magnus Carlsson DESMOND EN HET MOERASMONSTER
Ronaldo Del Carmen, Pete Docter Inside Out
Joe Carnahan THE A-TEAM
Joe Carnahan The Grey
Joe Carnahan NARC
Joe Carnahan SMOKIN' ACES
Marcel Carné Les enfants du paradis
Charles Robert Carner WHO KILLED ATLANTA'S CHILDREN?
John Carney Begin Again
John Carney ONCE
John Carney Sing Street
Niki Caro NORTH COUNTRY
Niki Caro WHALE RIDER
Marc Caro, Jean-Pierre Jeunet THE CITY OF LOST CHILDREN
Wiebke von Carolsfeld MARION BRIDGE
Glenn Gordon Caron LOVE AFFAIR
Glenn Gordon Caron PICTURE PERFECT
John Carpenter JOHN CARPENTER'S ESCAPE FROM L.A.
John Carpenter JOHN CARPENTER'S THE THING
John Carpenter MEMOIRS OF A INVISIBLE MAN
John Carpenter The Ward
John Carpenter, Tobe Hooper BODY BAGS
Jonas Carpignano A Ciambra
Jonas Carpignano Mediterranea
Steve Carr ARE WE DONE YET?
Steve Carr DADDY DAY CARE
Steve Carr DR. DOLITTLE 2
Steve Carr, Elizabeth Banks, Steven Brill e.a. Movie 43
Carlos Carrera EL CRIMEN DEL PADRE AMARO
Jim Carrey Mr. Popper's Penguins
Christine Carrière ROSINE
Shane Carruth PRIMER
David Carson LETTERS FROM A KILLER
David Carson STAR TREK: GENERATIONS
Thomas Carter COACH CARTER
Thomas Carter METRO
Thomas Carter SAVE THE LAST DANCE
Thomas Carter SWING KIDS
D.J. Caruso DISTURBIA
D.J. Caruso EAGLE EYE
D.J. Caruso I'M NUMBER FOUR
D.J. Caruso THE SALTON SEA
D.J. Caruso TAKING LIVES
D.J. Caruso TWO FOR THE MONEY
D.J. Caruso xXx: Return of Xander Cage
Alvin Case The Whirlpool
George Casey GREAT MIGRATIONS
Nick Cassavetes ALPHA DOG
Nick Cassavetes JOHN Q.
Nick Cassavetes MY SISTER'S KEEPER
Nick Cassavetes THE NOTEBOOK
Nick Cassavetes The Other Woman
Nick Cassavetes SHE'S SO LOVELY
Lucien Castaing-Taylor, Verena Paravel Leviathan (Lucien Castaing-Taylor, Verena Paravel)
P.J. Castellaneta RELAX... IT'S JUST SEX!
Enzo G. Castellari INGLORIOUS BASTARDS
Nick Castle DENNIS THE MENACE
Michael Caton-Jones BASIC INSTINCT 2
Michael Caton-Jones CITY BY THE SEA
Michael Caton-Jones THE JACKAL
Michael Caton-Jones ROB ROY
Michael Caton-Jones SHOOTING DOGS
Michael Caton-Jones THIS BOY'S LIFE
Peter Cattaneo THE FULL MONTY
Peter Cattaneo LUCKY BREAK
Peter Cattaneo OPAL DREAM
Hélène Cattet, Bruno Forzani AMER
Antoine de Caunes LES MORSURES DE L'AUBE (LOVE BITES)
Liliana Cavani RIPLEY'S GAME
Fred Cavayé, Emmanuelle Bercot, Alexandre Courtès, Jean Dujardin, Michel Hazanavicius, Eric Lartigau, Gilles Lellouche Les infidèles
David Ceasar IDIOT BOX
Joseph Cedar Footnote
Lucía Cedrón CORDERO DE DIOS (LAMB OF GOD)
Nuri Bilge Ceylan IKLIMLER
Nuri Bilge Ceylan Once Upon A Time in Anatolia
Nuri Bilge Ceylan THREE MONKEYS
Nuri Bilge Ceylan UZAK
Nuri Bilge Ceylan Winter Sleep
Nuri Bilge Ceylan WOLKEN IN MEI (MAYIS SIKINTISI)
Alain Chabat ASTÉRIX & OBÉLIX: MISSION CLÉOPÂTRE
Claude Chabrol LA CÉRÉMONIE
Claude Chabrol CLAUDE CHABROL COLLECTIE
Claude Chabrol LA FLEUR DU MAL
Claude Chabrol L' IVRESSE DU POUVOIR
Gurinder Chadha ANGUS, THONGS AND PERFECT SNOGGING
Gurinder Chadha BEND IT LIKE BECKHAM
Gurinder Chadha BRIDE AND PREJUDICE
Gurinder Chadha Viceroy's House
Justin Chadwick Mandela: Long Walk to Freedom
Justin Chadwick Tulip Fever
Youssef Chahine AL MASSIR
Christian de Chalonge LE VOLEUR D'ENFANTS
Amir Chamdin Cornelis
Gregg Champion THE COWBOY WAY
Teddy Chan THE ACCIDENTAL SPY
Andrew Chan A CHINESE GHOST STORY: THE TSUI HARK ANIMATION
Benny Chan NEW POLICE STORY
Benny Chan Muk-Sing, Jackie Chan WHO AM I
Jackie Chan, Benny Chan Muk-Sing WHO AM I
Jackie Chan, Zhang Li 1911 Revolution
J.C. Chandor All is Lost
J.C. Chandor Margin Call
J.C. Chandor A Most Violent Year
Jay Chandrasekhar The babymakers
Jay Chandrasekhar THE DUKES OF HAZZARD
Jay Chandrasekhar SUPER TROOPERS
Charles Chaplin CHARLES CHAPLIN DVD-BOX
Charles Chaplin Modern Times
Gary Chapman VALIANT
Brenda Chapman, Steve Hickner, Simon Wells THE PRINCE OF EGYPT
Brenda Chapman, Steve Purcell, Mark Andrews Brave
Joe Charbanic THE WATCHER
Mehdi Charef, Emir Kusturica, Spike Lee, Kátia Lund, Ridley Scott, Jordan Scott, Stefano Veneruso, John Woo ALL THE INVISIBLE CHILDREN
Larry Charles Army of One
Larry Charles BORAT: CULTURAL LEARNINGS OF AMERICA FOR MAKE BENEFIT GLORIOUS NATION OF KAZAKHSTAN
Larry Charles BRÜNO
Larry Charles The Dictator
Larry Charles RELIGULOUS
César Charlone, Enrique Fernández EL BAÑO DEL PAPA
Hubert Charuel Petit Paysan (Hubert Charuel over)
Betsy Chasse, Mark Vicente, William Arntz WHAT THE #$*! DO WE KNOW?!
Betsy Chasse, Mark Vicente, William Arntz WHAT THE BLEEP — DOWN THE RABBIT HOLE
Thibaut Chatel, Marc Boréal Mijn Mamma is in Amerika en ze heeft Buffalo Bill ontmoet
Frederik Du Chau HET MAGISCHE ZWAARD
Frederik Du Chau RACING STRIPES
Frederik Du Chau UNDERDOG (Frederik Du Chau)
Pascal Chaumeil Profession Heartbreaker
Philippe de Chauveron À bras ouverts
Philippe de Chauveron Débarquement immédiat
Rémi Chayé De lange weg naar het Noorden (Tout en haut du monde)
Damien Chazelle La La Land
Damien Chazelle Whiplash (Leiden International Film Festival)
Stephen Chbosky The Perks of Being a Wallflower
Stephen Chbosky Wonder
Che-Kirk Wong THE BIG HIT
Don Cheadle Miles Ahead
Jeremiah Chechik THE AVENGERS (Jeremiah Chechik)
Jeremiah Chechik BENNY AND JOON
Jeremiah Chechik DIABOLIQUE
Peter Chelsom FUNNY BONES
Peter Chelsom HANNAH MONTANA: THE MOVIE
Peter Chelsom HEAR MY SONG
Peter Chelsom Hector and the Search for Happiness
Peter Chelsom THE MIGHTY
Peter Chelsom SERENDIPITY
Peter Chelsom SHALL WE DANCE
Peter Chelsom The Space Between Us
Peter Chelsom TOWN AND COUNTRY
Joan Chen AUTUMN IN NEW YORK
Anthony Chen Ilo Ilo
Joan Chen XIU XIU: THE SENT DOWN GIRL
Chen Kaige THE EMPEROR AND THE ASSASSIN
Chen Kaige FAREWELL MY CONCUBINE
Chen Kaige KILLING ME SOFTLY
Chen Kaige THE PROMISE (Chen Kaige)
Chen Kaige TOGETHER (Chen Kaige)
Yarrow Cheney, Chris Renaud The Secret Life of Pets
Patrice Chéreau GABRIELLE (Patrice Chéreau)
Patrice Chéreau INTIMACY
Patrice Chéreau PERSÉCUTION
Patrice Chéreau LA REINE MARGOT
Teddy Cherim, Kees van Nieuwkerk STERKE VERHALEN
Neasa Ní Chianáin, David Rane School Life
Duccio Chiarini Short Skin — I dolori del giovane Edo (Previously Unreleased)
Rezo Chkheidze DE VADER VAN DE SOLDAAT
Bachtiar Choedojnazarov BRATAN
Bachtiar Choedojnazarov KOSH BA KOSH
Bachtiar Choedojnazarov LUNA PAPA
Bachtiar Choedojnazarov THE SUIT
Neten Chokling MILAREPA
Lisa Cholodenko HIGH ART
Sylvain Chomet Attila Marcel
Sylvain Chomet THE ILLUSIONIST en Jacques Tati
Sylvain Chomet LES TRIPLETTES DE BELLEVILLE
Alejandro Chomski FEEL THE NOISE
Elie Chouraqui HARRISON'S FLOWERS
Stephen Chow KUNG FU HUSTLE
Stephen Chow SHAOLIN SOCCER
Billy Christal MR. SATURDAY NIGHT
Pernille Fischer Christensen EN SOAP
Benjamin Christensen HÄXAN
Roger Christian BATTLEFIELD EARTH
Roger Christian NOSTRADAMUS
Roger Christian UNDERWORLD (Roger Christian)
Thorbjørn Christoffersen, Philip Einstein Lipski, Kresten Vestbjerg Andersen Ronal The Barbarian
Mark Christopher STUDIO 54
Jon M. Chu G.I. Joe: Retaliation
Jon M. Chu Justin Bieber's Believe
Jon M. Chu JUSTIN BIEBER: NEVER SAY NEVER
Jon M. Chu Now You See Me 2
Jon M. Chu STEP UP 2
Jon M. Chu STEP UP 3D
Galen T. Chu, Mike Thurmeier Ice Age 5: Collision Course
Joan Churchill, Nick Broomfield AILEEN: LIFE AND DEATH OF A SERIAL KILLER
Věra Chytilová Madeliefjes (gerestaureerde versie)
Derek Cianfrance BLUE VALENTINE
Derek Cianfrance The Light Between Oceans
Derek Cianfrance The Place Beyond the Pines
Robert Cibis, Lilian Franck Pianomania
Janis Cimermanis DE DRIE MUSKETIERS
Janis Cimermanis, Per Fly PROP & BERTHA
Michael Cimino Heaven's Gate
Daniele Ciprì, Franco Maresco TOTÒ CHE VISSE DUE VOLTE
Larry Clark ANOTHER DAY IN PARADISE
Bob Clark BABY GENIUSES
Larry Clark BULLY
Conrad Clark A Fallible Girl
Larry Clark KIDS
Larry Clark The smell of us
Larry Clark, Ed Lachman KEN PARK
Larry Clark, Marina Abramovic, Matthew Barney, Marco Brambilla, Gaspar Noé, Richard Prince, Sam Taylor Wood DESTRICTED
Alan Clarke THE FIRM (Alan Clarke)
Philippe Claudel Avant l'hiver
Philippe Claudel Une enfance
Philippe Claudel TOUS LES SOLEILS
Philippe Claudel IL Y A LONGTEMPS QUE JE T'AIME
Hugo Claus DE VERLOSSING
Richard Claus, Karsten Kiilerich De kleine vampier
Thomas Clay GREAT ECSTASY OF ROBERT CARMICHAEL
Phil Claydon LESBIAN VAMPIRE KILLERS
Jack Clayton THE INNOCENTS
Jericca Cleland, Kevin Munroe Ratchet & Clank
Jemaine Clement, Taika Waititi What We Do In the Shadows
Ron Clements, John Musker DE KLEINE ZEEMEERMIN
Ron Clements, John Musker THE PRINCESS & THE FROG
Ron Clements, John Musker TREASURE PLANET (PIRATENPLANEET)
Anne de Clercq Hallo bungalow
Anne de Clercq Jack bestelt een broertje
Louis Clichy, Alexandre Astier Asterix & Obelix 3D: De Romeinse lusthof
Mark de Cloe BOY MEETS GIRL STORIES
Mark de Cloe HET LEVEN UIT EEN DAG
Mark de Cloe Mannenharten
Mark de Cloe Mannenharten 2
Mark de Cloe MISS BLANCHE
Mark de Cloe SHOCKING BLUE
Mark de Cloe VALSE WALS
Mark de Cloe, Jeroen Berkvens Life is Beautiful
George Clooney CONFESSIONS OF A DANGEROUS MIND
George Clooney The Ides of March
George Clooney LEATHERHEADS
George Clooney Suburbicon
Daryl Cloran e.a. LATE FRAGMENT
Henri-Georges Clouzot LA DIABOLIQUES
Travis Cluff, Chris Lofing The Gallows
Jacques Cluzaud, Jacques Perrin OCEANS
Jacques Cluzaud, Jacques Perrin Les saisons
Lena Hanno Clyne, Catti Edfeldt Siv gaat logeren
Carmen Cobos Nelsons No. 5
Stacy Cochran BOYS
Daniel Cockburn You Are Here
Joel Coen THE BIG LEBOWSKI
Joel & Ethan Coen BURN AFTER READING
Joel Coen FARGO
Joel & Ethan Coen Hail, Caesar!
Joel Coen THE HUDSUCKER PROXY
Joel & Ethan Coen Inside Llewyn Davis
Joel Coen INTOLERABLE CRUELTY
Joel & Ethan Coen THE LADYKILLERS
Joel Coen THE MAN WHO WASN'T THERE
Joel Coen THE MAN WHO WASN'T THERE — SPECIAL DOUBLE DISC EDITION
Joel & Ethan Coen NO COUNTRY FOR OLD MEN
Joel Coen O BROTHER, WHERE ART THOU?
Joel & Ethan Coen A SERIOUS MAN
Joel & Ethan Coen TRUE GRIT
Pierre Coffin, Chris Renaud DESPICABLE ME
Pierre Coffin, Chris Renaud Despicable me 2
Pierre Coffin, Eric Guillon, Kyle Balda Despicable Me 3/Verschrikkelijke Ikke 3
Pierre Coffin, Kyle Balda Minions
Clément Cogitore The Wakhan Front (Clément Cogitore over)
Rob Cohen Alex Cross
Rob Cohen The Boy Next Door
Daniel Cohen Comme un chef
Rob Cohen DAYLIGHT
Rob Cohen DRAGON: THE BRUCE LEE STORY
Rob Cohen DRAGONHEART
Jem Cohen EVENING'S CIVIL TWILIGHT IN EMPIRES OF TIN
Rob Cohen THE FAST AND THE FURIOUS
Paul Cohen EEN GELUKKIGE TIJD
Etan Cohen Get Hard
Larry Cohen GOD TOLD ME TO
Paul Cohen I AM THE VIOLIN
Paul Cohen JANINE
Jem Cohen Museum Hours
Paul Cohen PART TIME GOD
Rob Cohen THE RAT PACK
Rob Cohen THE SKULLS
Rob Cohen XXX
Bonni Cohen, Jon Shenk An Inconvenient Truth 2
Michael Cohn SNOWWHITE IN THE BLACK FOREST
Mariano Cohn, Gastón Duprat El ciudadano ilustre
Fernando Coimbra A Wolf at the Door
Isabel Coixet ELEGY
Isabel Coixet MY LIFE WITHOUT ME
Isabel Coixet THE SECRET LIFE OF WORDS
Harly Cokeliss AN ANGEL FOR MAY
Nigel Cole CALENDAR GIRLS
Nigel Cole A LOT LIKE LOVE
Nigel Cole MADE IN DAGENHAM
Brandon Cole O.K. GARAGE
Nigel Cole SAVING GRACE
Rolando Colla 7 Giorni
Cyrill Collard LES NUITS FAUVES
Jaume Collet Sera The Commuter
Jaume Collet-Serra ORPHAN
Jaume Collet-Serra Run All Night
Jaume Collet-Serra The Shallows
Jaume Collet-Serra UNKNOWN
Laetitia Colombian HE LOVES ME, HE LOVES ME NOT
Fernando Colomo La bande à Picasso
Chris Columbus BICENTENNIAL MAN
Chris Columbus HARRY POTTER AND THE CHAMBER OF SECRETS
Chris Columbus HARRY POTTER AND THE PHILOSOPHER'S STONE
Chris Columbus HOME ALONE 2 LOST IN NEW YORK
Chris Columbus MRS. DOUBTFIRE
Chris Columbus NINE MONTHS
Chris Columbus PERSY JACKSON: THE LIGHTNING THIEF
Chris Columbus Pixels
Chris Columbus STEPMOM
Étienne Comar Django (Étienne Comar)
Cristina Comencini IL PIÚ BEL GIORNO DELLA MIA VITA
Bill Condon The Fifth Estate
Bill Condon GODS AND MONSTERS
Bill Condon KINSEY
Bill Condon Mr. Holmes
Bill Condon The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2
Bill Condon The Twilight Saga: Breaking Dawn — Part 1
Boris Paval Conen FIRST MISSION
Boris Paval Conen TEMMINK: THE ULTIMATE FIGHT
Boris Paval Conen, Nathalie Deklerck, Robbe De Hert, Wolke Kluppell, Filip Van Neyghem, Tom Van Overberghe, Wim Symoens ELIXIR D'ANVERS
Stijn Coninx DAENS
Stijn Coninx Marina
Stijn Coninx Ramon en het Paard van Sinterklaas
Stijn Coninx SOEUR SOURIRE
Stijn Coninx VERDER DAN DE MAAN
Stijn Coninx WHEN THE LIGHT COMES
Robert Connolly BALIBO
Cynthia Connop SACRED SEX
Kerry Conran SKY CAPTAIN AND THE WORLD OF TOMORROW
Paddy Considine Tyrannosaur
Ryan Coogler Creed
Ryan Coogler Fruitvale Station
Lorna Cook, Kelly Asbury SPIRIT: STALLION OF THE CIMARRON
Donovan Cook, Robin Budd PETER PAN: RETURN TO NEVER LAND
Barry Cook, Tony Bancroft MULAN
Martha Coolidge ANGIE (Martha Coolidge)
Greg Coolidge EMPLOYEE OF THE MONTH
Martha Coolidge LOST IN YONKERS
Martha Coolidge THE PRINCE & ME
Scott Cooper Black Mass
Scott Cooper CRAZY HEART
Scott Cooper Out of the Furnace
Stuart Cooper Overlord
Francis Ford Coppola Apocalypse Now
Francis Ford Coppola APOCALYPSE NOW REDUX
Sofia Coppola The Bling Ring
Francis Ford Coppola BRAM STOKER'S DRACULA
Roman Coppola CQ
Francis Ford Coppola THE GODFATHER DVD COLLECTION
Francis Ford Coppola JACK
Francis Ford Coppola JOHN GRISHAM'S THE RAINMAKER
Sofia Coppola LOST IN TRANSLATION
Sofia Coppola MARIE ANTOINETTE
Eleanor Coppola Paris Can Wait
Sofia Coppola SOMEWHERE
Sofia Coppola THE VIRGIN SUICIDES
Francis Ford Coppola YOUTH WITHOUT YOUTH
Scandar Copti, Yaron Shani AJAMI
Frank Coraci AROUND THE WORLD IN 80 DAYS
Frank Coraci Blended
Frank Coraci CLICK
Frank Coraci THE WATERBOY
Frank Coraci THE WEDDING SINGER
Frank Coraci The Zookeeper
José Corbacho, Juan Cruz TAPAS
Gerard Corbiau FARINELLI, IL CASTRATO
Anton Corbijn THE AMERICAN
Anton Corbijn CONTROL
Anton Corbijn Life (Anton Corbijn)
Anton Corbijn A Most Wanted Man
Sergio Corbucci Django (Sergio Corbucci)
Sebastián Cordero CRONICAS
Anthony Cordier DOUCHES FROIDES
Ericson Core Point Break
Alain Corneau CRIME D'AMOUR
Alain Corneau STUPEUR ET TREMBLEMENTS
Alain Corneau TOUS LES MATINS DU MONDE
Peter Cornwell THE HAUNTING IN CONNECTICUT
Michael Corrente AMERICAN BUFFALO
Michael Corrente OUTSIDE PROVIDENCE
Pappi Corsicato LIBERA
Catherine Corsini PARTIR
Catherine Corsini Trois mondes
Rodrigo Cortés BURIED
Rodrigo Cortés Red Lights
Rafa Cortes YO
Fernando Cortizo O apóstolo
Jason Cortlund, Julia Halperin Love & Fungi
Jason Cortlund, Julia Halperin Now, Forager: A Film About Love & Fungi (Slow Criticism)
Don Coscarelli BUBBA HO-TEP
George P. Cosmatos SHADOW CONSPIRACY
George P. Cosmatos TOMBSTONE
Florian Cossen, Christian Schwochow, Züli Aladag NSU: German History X
Pedro Costa CASA DE LAVA
Pedro Costa O SANGUE
Pedro Costa OSSOS
Constantin Costa-Gavras AMEN.
Constantin Costa-Gavras LE COUPERET
Constantin Costa-Gavras MAD CITY
Saverio Costanzo DE EENZAAMHEID VAN DE PRIEMGETALLEN
Saverio Costanzo Hungry Hearts
Saverio Costanzo IN MEMORIA DI ME
Saverio Costanzo PRIVATE
Kevin Costner OPEN RANGE
Kevin Costner THE POSTMAN
Pierre Coulibeuf BALKAN BAROQUE
Delphine & Muriel Coulin 17 Filles
Delphine & Muriel Coulin Voir du pays
Allen Coulter HOLLYWOODLAND
Allen Coulter REMEMBER ME
Emmanuel Courcol, Philippe Lioret, Olivier Adam WELCOME
Théo Court Ocaso
Alexandre Courtès, Emmanuelle Bercot, Fred Cavayé, Jean Dujardin, Michel Hazanavicius, Eric Lartigau, Gilles Lellouche Les infidèles
Mark Cousins I Am Belfast
Mark Cousins A Story of Children and Film
Mark Cousins The Story of Film: An Odyssey
Jean-Michel Cousteau, Jean-Jacques Mantello Wonders of the Sea 3D
Louis-Pascal Couvelaire MICHEL VAILLANT
Tizza Covi, Rainer Frimmel BABOOSKA
Tizza Covi, Rainer Frimmel LA PIVELLINA
Gabriela Cowperthwaite Blackfish
Paul Cox DAMIAAN
Paul Cox INNOCENCE (Paul Cox)
Alex Cox EL PATRULLERO
Alex Cox REVENGER'S TRAGEDY
Alex Cox WALKER
James Cox WONDERLAND (James Cox)
Eli Craig TUCKER & DALE VS EVIL
Wes Craven CURSED
Wes Craven THE HILLS HAVE EYES (Wes Craven)
Wes Craven MUSIC OF THE HEART
Wes Craven RED EYE
Wes Craven SCREAM
Wes Craven SCREAM 2
Wes Craven SCREAM 3
Wes Craven SCREAM 4
Wes Craven VAMPIRE IN BROOKLYN
Wes Craven WES CRAVEN'S NEW NIGHTMARE
Eran Creevy Welcome to the Punch
Destin Daniel Cretton The Glass Castle
Destin Daniel Cretton Short Term 12
Emanuele Crialese NUOVOMONDO
Emanuele Crialese RESPIRO
Emanuele Crialese Terraferma
Lodewijk Crijns Alleen maar nette mensen
Lodewijk Crijns JEZUS IS EEN PALESTIJN
Lodewijk Crijns Kankerlijers
Lodewijk Crijns KUTZOOI
Lodewijk Crijns LAP ROUGE
Lodewijk Crijns Met grote blijdschap
Donald Crisp, Buster Keaton The Navigator
Gabriella Cristiani LADIES ROOM
Michael Cristofer BODY SHOTS
Emma-Kate Croghan LOVE AND OTHER CATASTROPHES
David Cronenberg Cosmopolis
David Cronenberg CRASH (David Cronenberg)
David Cronenberg CRIMES OF THE FUTURE
David Cronenberg A Dangerous Method
David Cronenberg EASTERN PROMISES
David Cronenberg EXISTENZ
David Cronenberg A HISTORY OF VIOLENCE
David Cronenberg M. BUTTERFLY
David Cronenberg Maps to the Stars
David Cronenberg SPIDER
David Cronenberg STEREO
David Cronenberg Videodrome
Paul Crowder 1: Life on the Limit
Paul Crowder Formula 1
Paul Crowder, John Dower ONCE IN A LIFETIME
Cameron Crowe ALMOST FAMOUS
Cameron Crowe ELIZABETHTOWN
Cameron Crowe JERRY MAGUIRE
Cameron Crowe SINGLES
Cameron Crowe VANILLA SKY
Russell Crowe The Water Diviner
Cameron Crowe We Bought a Zoo
Christopher Crowe WHISPERS IN THE DARK
John Crowley BOY A
John Crowley Brooklyn
John Crowley INTERMISSION
Arin Crumley, Susan Buice FOUR EYED MONSTERS
Khavn De La Cruz Misericordia
Khavn De La Cruz Mondomanila
Juan Cruz, José Corbacho TAPAS
Ángel de la Cruz, Manolo Gómez HET LEVENDE BOS
Billy Crystal FORGET PARIS
Gabor Csupo BRIDGE TO TERABITHIA
Gabor Csupo DE MAANPRINSES EN HET GEHEIM VAN HET WILDE PAARD
Alfonso Cuarón CHILDREN OF MEN
Alfonso Cuarón Gravity
Alfonso Cuarón GREAT EXPECTATIONS (Alfonso Cuarón)
Alfonso Cuarón HARRY POTTER AND THE PRISONER OF AZKABAN
Alfonso Cuarón A LITTLE PRINCESS
Carlos Cuarón RUDO Y CURSI
Alfonso Cuarón Y TU MAMÁ TAMBIÉN
Michael Cuesta American Assassin
George Cukor A STAR IS BORN
Alan Cumming, Jennifer Jason Leigh THE ANNIVERSARY PARTY
Irvin Cummings, David Butler, Stephen Avery, William A. Seiter SHIRLEY TEMPLE REEKS
David L. Cunningham DARK IS RISING
David L. Cunningham TO END ALL WARS
Herbert Curiël KRIMA/KERIME
John Curran Tracks
John Curran WE DON'T LIVE HERE ANYMORE
Paul Currie 2:22
Paul Currie ONE PERFECT DAY
Richard Curtis About Time
Richard Curtis THE BOAT THAT ROCKED
Richard Curtis LOVE ACTUALLY
Simon Curtis My Week with Marilyn
Simon Curtis Woman in Gold
Hillman Curtis, Ben Nabors, Stefan Sagmeister The Happy Film
Vondie Curtis-Hall GRIDLOCK'D
Michael Curtiz CASABLANCA
R.J. Cutler If I Stay
R.J. Cutler THE SEPTEMBER ISSUE
Antoine Cuypers Préjudice